Facebook annoncering

Facebook verdens største sociale medie

Lad Facebook dække dele, eller hele jeres annoncebudget

Annoncebudgettet består af 2 dele:

  1. Den pris vi tager for at bygge systemet op i Facebook. Den afhænger af hvor omfattende I ønsker jeres annonce struktur. Vi starter ved kr. 3000,-. 
  2. Den løbende annonce betaling til Facebook. Kan startes fra kr. 50,- pr. dag, igen afhængig af hvor omfattende, hvor mange brugere annoncen skal ramme.  

Begge dele rådgiver vi naturligvis om, og husk!

Eksempel
Hvis I f.eks benytter 5.000,- og får ordre der dækker denne udgift, hvilket er normalt. Så er udgiften tjent ind og samtidig har I fået flere og nye kunder eller potentielle kunder.

Det overskud der skaben kan så benyttes til mere Facebook annoncering.
Hermed er det faktisk Facebook der fremadrettet dækker jeres annonce udgifter

mest brugen some i danmark

Statistik over de 3 mest brugte sociale medier i Danmark

Facebook 77%
Youtube 27%
Instagram 24%

ANNONCERING PÅ FACEBOOK

Hvad er Facebook annoncering og hvorfor bruge det?
Facebook er verdens mest brugte sociale medie, og i Danmark har 77% af befolkningen en Facebook profil.

Derfor er det meget attraktivt at bruge Facebook, som en annonceringsplatform, da  langt de fleste af ens kunder, og fremtidige kunder allerede befinder sig på Facebook.

Dette betyder at man kan få en rigtig rentabel forretning med Facebook annoncering.

Samtidig har Facebook jo opkøbt Instagram, hvilket betyder at Facebook annoncering, også kan fremkomme på Instagram, hvilket man dog selv kan styre.

I Danmark har ca. 80% af alle virksomheder en Facebook. Men flere og flere virksomheder bliver opmærksomme på, hvor stort reklame potentialet er på Facebook.

Der er rigtigt mange muligheder med Facebook annoncering. Om man er en restaurant eller en webshop, så kan man skalere sin virksomhed meget med Facebook annoncering.

Hvad kan Facebook annoncering gøre for din forretning?
Facebook kan give dig rigtigt meget eksponering, til potentielle kunder og skabe en bedre omsætning.

Hvis man f.eks. har en webshop, så er der rigtigt mange muligheder. Om man ønsker at øge sin omsætning eller promovere sin fysiske butik. Mulighederne er der. Facebook har værktøjer der gør at man få så rentabelt annonce afkast, som muligt.

Men dette gælder ikke kun webshops. Om du er en køreskole, restaurant eller noget helt tredje, så er der høj sikker for at Facebook annoncering, kan tage din virksomhed til næste niveau!

Vi tager os af det hele, vi sætter alt op og sørger for at det hele spiller.

Eksempler på Facebook annoncer

Der er en god grund til, at virksomhederne benytter Facebook, mener DI.

»Virksomhederne har indset, at sociale medier er kommet for at blive. De er umulige at komme uden om, når man taler kommunikation og forretning i dag,« siger hun til Berlingske Nyhedsbureau og tilføjer:

»De sociale medier har rigtig godt fat i danskerne, og vi bruger meget tid der. Hvis man skal prioritere sine annoncekroner og sine ressourcer i øvrigt, er det digitale en vigtig platform. 

Jeg synes, at man ser virksomheder i mange forskellige brancher bruge sociale medier fornuftigt, men det er klart, at især der, hvor du har en direkte kunderelation, kan det være mere oplagt.«

Astrid Haug mener, at sociale medier kan noget, som traditionelle medier ikke formår.

»På sociale medier er der dialog, så du får mulighed for at komme tættere på din kunde frem for at have en avisannonce, hvor du ikke rigtig ved, hvordan de reagerer. På sociale medier kan du med det samme aflæse, hvordan folk reagerer på det, du smækker i hovedet på dem.«

Undersøgelsen viser, at 78 procent af virksomhederne, som er på sociale medier, har en profil på Facebook. 59 procent er på LinkedIn, og 19 procent er på Twitter og YouTube.

Der er en god grund til, at virksomhederne især benytter Facebook, mener DI.

»Facebook er for det første det mest populære sociale medie i Danmark. For det andet har vi en række eksempler på, at produkter eller virksomheder kan få en omtale, der breder sig med en enorm hast – enten positivt eller negativt. Derfor er det et medie, mange virksomheder har interesse i, eller hvert fald respekt for,« siger Lars Wesch.

Berlingske Nyhedsbureau, Søren Ploug Lilmoes

virksomheder

Sociale mediers betydning for virksomheder?
Alt efter formål, målgruppe og indhold er det et valg mellem Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram og YouTube i arbejdet med brand, salg og rekruttering.

Spørgsmål er om sociale medier er relevante for alle virksomheder som markedsføringskanal? Og det korte svar er JA.

Fordi de:
1. Giver en direkte og billig adgang til at komme i kontakt med kunderne.
2. Får spredt budskaberne hurtigt ud.
3. Kommunikere direkte med kunderne. 

Og der er en tendens til at brugerne i højere grad end normalt, på grund af den personlige kommunikation, har paraderne nede og ikke er så kritiske overfor reklamer, som de normalt er i andre sammenhænge.

De fleste virksomheder bruger Facebook 
Ca. 80 % af alle virksomheder bruger i dag Facebook, fordi Facebook samler millioner af brugere på tværs af alder, geografi, interesser osv.

Mange virksomheder har derfor idag ansat kommunikations folk, eller køber ekspertviden udefra, og her kan vi hjælpe!

sådan gør vi

Vores tilgang til Facebook annoncering
Facebook kender deres brugere bedre end nogen anden virksomhed.

Som annoncør får man adgang til at bruge den store mængde data til skarp målretning af dine annoncer. 

Det sikrer, at du kun betaler for at få vist annoncer til brugere, som sandsynligvis er interesseret i dine produkter eller ydelser.

Nedenfor er et udsnit af de mange segment muligheder:

  • Alder, køn, lokation
  • Boligtype
  • Rejseadfærd
  • Forholdsstatus
  • Hobbyaktiviteter
  • Online adfærd
  • Indkomst
  • Job / Branche
  • Facebook likes
  • Uddannelse
  • Købsadfærd
  • Website besøg
  • mm.

I/du har fuldt overblik

I har naturligvis fuld adgang til hele processen og Facebook’s backend.
Så I kan følge med i processen, og se resultaterne løbende og i reallife.

Skip to content