TikTok
Antal brugere: Hurtigst voksende sociale medie til at nå 1 mia. brugere
(SensorTower, februar 2019)
439.830 gange blev TikTok downloadet fra oktober 2018 til oktober 2019
(Statista, november 2019)
Mellem 100.000 og 200.000 danske brugere
(Politiken, marts 2019)
- 1 % af alle danskere over 12 år bruger TikTok dagligt (DR, januar 2020)
- 20 % af de 9-14-årige er på TikTok (DR, januar 2020)
- 8 % af danskerne har en profil på TikTok (DR, januar 2021)
- 5 % af alle danskere over 12 år bruger TikTok dagligt (DR, januar 2021)
- 7 % af alle danskere over 12 år bruger TikTok ugentligt (DR, januar 2021)
- 48 % af de 9-14-årige er på TikTok dagligt (DR, januar 2021)
- 30 % af de 15-24-årige er på TikTok ugentligt (DR, januar 2021)
- 4 % af de 25-31-årige er på TikTok ugentligt (DR, januar 2021)
- 1 % af de 32-46-årige er på TikTok ugentligt (DR, januar 2021)
- 2 % af de 47-64-årige er på TikTok ugentligt (DR, januar 2021)
Facebook
Antal brugere: 3.100.000 brugere (Danmarks Statistik, november 2016)
3.573.000 bruger (digitalkommunikation.net, august 2016)
3.900.000 brugere (keilbergchristiansen.dk, april 2017)
3.800.000 brugere (keilbergchristiansen.dk, april 2019)
- 67 % af danskerne er på Facebook (Danmarks Statistik, november 2016)
- 70 % af danskerne er på Facebook (Danmarks Statistik, april 2018)
- 70 % af danskerne er på Facebook (Danmarks Statistik, november 2018)
- 80 % danskere bruger Facebook (AudienceProject, august 2017)
- 77 % danskere bruger Facebook (AudienceProject, august 2019)
- 75 % danskere bruger Facebook (Reuters Digital News report, juni 2019)
- 77 % danskere bruger Facebook (Slots- og Kulturstyrelsen, oktober 2019)
Brugsstatistik:
- 64 % af alle danskere over 12 år bruger Facebook dagligt (DR, januar 2017)
- 65 % af alle danskere over 12 år bruger Facebook dagligt (DR, januar 2018)
- 63 % af alle danskere over 12 år bruger Facebook dagligt (DR, januar 2019)
- 64 % af alle danskere over 12 år bruger Facebook dagligt (DR, januar 2020)
- 65 % af alle danskere over 12 år bruger Facebook dagligt (DR, januar 2021)
- 72 % af de 16 til 89-årige bruger Facebook dagligt
(Slots- og Kulturstyrelsen, november 2016) - 62 % af danskerne 16+ år bruger Facebook dagligt
(Mindshare Connected Life, oktober 2016) - 30 % angiver Facebook som en af tre apps, de ikke kan undvære (AudienceProject, august 2017)
- 94 % af de 15 til 25-årige er på Facebook (AudienceProject, august 2017)
- 66 % af danskerne har brugt Facebook i løbet af en uge
(Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017) - 67 % af danske mænd bruger Facebook dagligt
(Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017) - 76 % af danske kvinder bruger Facebook dagligt
(Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017) - 53 % af de 16 til 89-årige bruger Facebook dagligt
(Slots- og Kulturstyrelsen, november 2018) - 48 % af alle danskere mellem 16 og 89 år anvender Facebook dagligt
(Danmarks Statistik, april 2018) - 51 % af alle danskere mellem 16 og 89 år anvender Facebook dagligt
(Danmarks Statistik, november 2018)
Instagram
Antal brugere: 250.000 aktive danske profiler på Instagram (Overskrift.dk, marts 2017)
350.000 private danske profiler på Instagram (Overskrift.dk, marts 2017)
1.900.000 brugere (keilbergchristiansen.dk, august 2019)
- 24 % af danskerne er på Instagram (Danmarks Statistik, november 2016)
- 30 % af danskerne er på Instagram (Danmarks Statistik, april 2018)
- 34 % af danskerne er på Instagram (Danmarks Statistik, november 2018)
- 29 % danskere bruger Instagram (AudienceProject, august 2017)
- 50 % danskere bruger Instagram (AudienceProject, august 2019)
- 36 % danskere bruger Instagram (Reuters Digital News report, juni 2019)
- 42 % danskere bruger Instagram (Slots- og Kulturstyrelsen, oktober 2019)
Brugsstatistik:
- 95 % af danske Gen Z’ere bruger Instagram mindst dagligt; 49 % til at connecte via Direct Messaging (Facebook, november 2020)
- 72 % af danske Gen Z’ere bruger Instagram til at se andres stories; mens kun 31 % bruger det til at oprette dem (Facebook, november 2020)
- 17 % af alle danskere over 12 år bruger Instagram dagligt (DR, januar 2017)
- 18 % af alle danskere over 12 år bruger Instagram dagligt (DR, januar 2018)
- 24 % af alle danskere over 12 år bruger Instagram dagligt (DR, januar 2019)
- 25 % af alle danskere over 12 år bruger Instagram dagligt (DR, januar 2020)
- 30 % af alle danskere over 12 år bruger Instagram dagligt (DR, januar 2021)
- 47 % af de 16 til 89-årige bruger Instagram dagligt
(Slots- og Kulturstyrelsen, november 2016) - 25 % af danskerne har brugt Instagram i løbet af en uge
(Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017) - 38 % af danske mænd bruger Instagram dagligt
(Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017) - 57 % af danske kvinder bruger Instagram dagligt
(Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017) - 19 % af de 16 til 89-årige bruger Instagram dagligt
(Slots- og Kulturstyrelsen, november 2018) - 15 % af alle danskere mellem 16 og 89 år anvender Instagram dagligt
(Danmarks Statistik, april 2018) - 19 % af alle danskere mellem 16 og 89 år anvender Instagram dagligt
(Danmarks Statistik, november 2018)
Snapchat
Antal brugere: 25 % af danskerne er på Snapchat (Danmarks Statistik, november 2016)
31 % af danskerne er på Snapchat (Danmarks Statistik, april 2018)
- 35 % af danskerne er på Snapchat
(Danmarks Statistik, november 2018) - 27 % danskere bruger Snapchat
(AudienceProject, august 2017) - 33 % danskere bruger Snapchat
(AudienceProject, august 2019) - 43 % danskere bruger Snapchat
(Slots- og Kulturstyrelsen, oktober 2019) - 2.250.000 danskere bruger Snapchat
(Hootsuite/We Are Social, oktober 2019)
Brugsstatistik:
- 76 % af de 15 til 25-årige er på Snapchat (AudienceProject, august 2017)
- 19 % af alle danskere over 12 år bruger Snapchat dagligt (DR, januar 2017)
- 23 % af alle danskere over 12 år bruger Snapchat dagligt (DR, januar 2018)
- 23 % af alle danskere over 12 år bruger Snapchat dagligt (DR, januar 2019)
- 24 % af alle danskere over 12 år bruger Snapchat dagligt (DR, januar 2020)
- 25 % af alle danskere over 12 år bruger Snapchat dagligt (DR, januar 2021)
- 49 % af de 16 til 89-årige bruger Snapchat dagligt
(Slots- og Kulturstyrelsen, november 2016) - 26 % af danskerne har brugt Snapchat i løbet af en uge
(Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017) - 49 % af danske mænd bruger Snapchat dagligt
(Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017) - 51 % af danske kvinder bruger Snapchat dagligt
(Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017) - 19 % af de 16 til 89-årige bruger Snapchat dagligt
(Slots- og Kulturstyrelsen, november 2018) - 12 % af alle danskere mellem 16 og 89 år anvender Snapchat dagligt
(Danmarks Statistik, april 2018) - 18 % af alle danskere mellem 16 og 89 år anvender Snapchat dagligt
(Danmarks Statistik, november 2018