Visuel identitet

Visuel identitet både digitalt og analogT

krav til design

Enkelt
Et godt logo er enkelt og let genkendeligt logo.

Genkendeligt
Et enkelt logo er samtidig også et genkendeligt logo. Et logo skal i første omgang være let at afkode og dernæst let at genkende.

Tidløst
Et godt logo er tidløst, og ikke domineret af trends og modefænomener.

Anvendeligt
Et godt logo skal kunne bruges i de fleste sammenhænge.
På alle medier, formater og størrelser samt i farve, i sort/hvid og negativ.

logo med indbygget budskab

Dobbelt betydning

En del logoer har en indbygget forstærkning eller dobbeltbetydning af f.eks. navnet eller ydelsen.

Eksempler kan være:

  • Appel med æblet
  • FedEx med pilen i logoet der siger flytning
  • Danske Bank med navnet danskernes bank
  • Amazone med pilen der siger flytning og der samtidig ligner en glad mund
  • WWF med pandaen – passer på dyr og natur.

Vores eksempler

Her nogle eksempler på logoer vi i samarbejde med kunder har udviklet:

  • Bolig Finish – G der også ligner et hus 
  • Damscleaner – rengøring af bygninger hvor logoet ligne en bygning
  • Drømmehaver – med hjertet som bladløv
  • Hjemmesidesystemer – huset som logo 
  • Rødovre Køreskole – skiltet

eksperten fortæller

Joe Posner og Michael Bierut (designer af Hillary Clinton-logoet) forklarer her, hvorledes man kan bruge grafisk design til at sælge ting, forklare ting, få ting til at se bedre ud, få folk til at grine, græde og (engang imellem) ændre verden.

verdens kendteste brands

Verdens kendteste brands og logoer.

Forskning tyder på, at en gennemsnits person udsættes for op mod 5.000 brand-beskeder om dagen.

Gennem alt det rod er der stadig nogle virksomheder, der skiller sig ud.

Uanset årsagen har disse 21 selskabers logoer brændt sig faste i de flestes erindring.

Vi kender dem så godte som vores eget efternavn, og kan genkende de fleste blot ved deres logo.

De følgende 20 logoer har, udover at at de er overalt, minimum en af tre egenskaber:

  • Genkendelige
  • Konsekvente
  • Enkle

Dit logo er din virksomheds ansigt, så hvorfor ikke gøre din virksomhed til dit logo? Der er ingen bedre måde at få folk til at knytte dit logo til din virksomhed end at bruge det virkelige navn på din virksomhed som dit logo.

Følgende virksomheder har gjort dette godt, og har nu deres navne anerkendt som et af de mest ikoniske mærker i verden.

Skip to content